יו"ר הכנסת: צו הביניים של בג"ץ על תקצוב הישיבות- התערבות בוטה בחקיקה

    גואל ועקנין No Comments on יו"ר הכנסת: צו הביניים של בג"ץ על תקצוב הישיבות- התערבות בוטה בחקיקה
    13:50
    14.05.24
    יונת קפלן No Comments on את לא לבד: איך נחלצים ממערכת יחסים לא בריאה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, ומנכ"ל הכנסת, רונן פלוט, נפגשו בכנסת, עם נציגי התקשורת החרדית, במטרה לחשוף את הציבור החרדי ואת כלי התקשורת החרדית לפעילות הפרלמנטרית והעשייה בכנסת.

    במפגש הייחודי בלשכתו, אמר היו"ר אדלשטיין, כי בכוונתו להיפגש לקראת כנס הקיץ, עם הסיעות החרדיות ולייצר דיאלוג, כדי להתמודד עם החוקים שעברו בכנסת, בעיקר בכנס החורף. לדבריו, הוצאת צו הביניים על-ידי בג"ץ, לעצירת תקצוב תלמידי הישיבות עד השלמת חקיקתו של חוק השוויון בנטל הייתה "התערבות בוטה בהליכי החקיקה שהיו כבר כמעט לקראת סופם". הוא הוסיף, כי "לא הכל שפיט ולא הכל חקיק. לא כל דבר הוא ענין שחוק יכול לפתור בדיוק כפי שבית המשפט אינו יכול לפתור כל דבר. ישנם תהליכים שלוקחים זמן ויש לתת להם את המקום הראוי". עם זאת, אמר אדלשטיין, כי "בית המשפט גם חיזק את כוחה של הרשות המחוקקת בכך שהותיר את ההכרעה לפתחה של הכנסת שתכריע אותו בהליך חקיקתי".

    בהתייחסו למשא ומתן, אמר היו"ר אדלשטיין, כי "כרגע לא ניתן להגיע להסכם כולל, ולכן יש לנסות לבנות שיתוף פעולה אמיתי בכל התחומים האזרחיים המשותפים לשני הצדדים. צריך לבנות את הבסיס להסכם לא ממקום של סיסמאות על החלטות גורליות אלא ממקום של שיתוף פעולה אמיתי שיביא למצב שבו ההסכם יבוא בקלות רבה יותר. אדלשטיין סיפר כי הוא פועל לשיתופי פעולה כאלו מול פרלמנטים בעולם הערבי". ביחס לפניית הפלסטינים לארגונים בין-לאומיים, אמר כי "על אף עוצמתה של ישראל, עלינו לנקוט צעדים חד צדדים שקולים ולא להיחפז לפעול נגד הרשות".

    היו"ר, אדלשטיין ציין כי היה השר הישראלי הראשון שנפגש עם יהונתן פולארד בכלא וכי הנושא אינו יורד מסדר יומו. "יש להמשיך במאמצים לשחרור פולארד ולא להתייאש בדיוק כפי שפולארד עצמו לא מתייאש". בעברי כאסיר ציון, אני יכול להבין רק חלק ממה שעובר על פולארד כיון שהייתי כלוא לתקופה קצרה הרבה יותר".

    מנכ"ל הכנסת פלוט: הכנסת לא עוצרת לרגע וממשיכה גם בפגרה לקבל החלטות מדי שבוע לקידום "כנסת ירוקה"
    מנכ"ל הכנסת, רונן פלוט, שיתף את אנשי התקשורת החרדים בהתקדמות פרויקט הדגל, "כנסת ירוקה, ואמר כי "הכנסת לא עוצרת לרגע. גם בפגרה מתקבלות החלטות ביצועיות מדי שבוע לקידום היעד, שהוא הפרלמנט הירוק בעולם".
    פלוט סיפר הכנסת פרסמה לאחרונה את המכרז להקמת המערכת הסולארית על גגות הכנסת, ואמר כי מדובר בשדה הסולארי הגדול בפרלמנטים בעולם, לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטוולטאית. לדבריו, יחד עם תכניות אחרות לייעול אנרגטי, שיבוצעו בהמשך, ייחסך כשליש מצריכת האנרגיה של הכנסת.

    המנכ"ל פלוט, אמר עוד כי שלב א' של הפרויקט ייושם בשנתיים הקרובות ועיקרו 13 מיזמים שאושרו ותוקצבו המתמקדים בחיסכון באנרגיה ובמים. "הכנסת תשקיע בנושא כ-7 מיליון ש"ח, וההחזר השנתי הנובע מהחיסכון נאמד ב-1.5 מיליון ש"ח בממוצע בשנה לאחר כחמש שנים".



    0 תגובות